lördag 20 september 2008

I Japan är man aktiv...

...eller hikikomori. Det verkar inte finnas något mellanting, och eftersom jag inte är någon hikikomori händer det ganska ofta att jag inte har en sekund över på en hel dag. En av svenskarna har en teori om att japanerna är rädda för att få fritid som de inte vet vad de ska ta sig till med, och därför går de till biblioteket för att plugga, vilket innebär att de sover. Det brukar ligga någon och sova över sina böcker i vartenda hörn på biblioteket här...

Jag har hur som helst massor av blogginlägg planerade; måste bara få tid att skriva dem också. Jag har inte tröttnat på bloggen; jag lider bara av tidsbrist. Förhoppningsvis kommer jag bli bättre på optimal tidsutnyttning när livet här blivit lite mer rutinerat, om det nu någonsin blir det. :-)

Inga kommentarer: