onsdag 6 augusti 2008

Snart...



Nu är det bara 26 dagar kvar tills jag åker iväg till Japan. Det känns helt ofattbart. Jag ska vara där, i Tokyo, världens största stad (31 miljoner om man räknar på hela storstadsområdet, se här), tills juni/juli nästa år. Jag har ett visum i mitt pass och jag har flygbiljett och jag har rum på ett vandrarhem/motell/budgethotell de tre första nätterna, och sedan kan jag flytta in i min korridor. Jag ska bo i 3rd Women's Corridor; det är korridoren med de allra minsta rummen (12-13 kvadrat som man bor två personer i) men tjejerna där verkar överlägset roligast. Jag kan inte ens förstå att det verkligen ska hända; det är för stort, för långt borta, för lång tid.

Det finns så mycket att oroa sig för, men jag försöker låta allt gå sin gilla gång.

Jag ska lära mig japanska, köpa en kamera som kostar hälften så mycket som i Sverige, shoppa i Ginza och gå på izakaya. Det ska bli spännande.

Inga kommentarer: