söndag 24 augusti 2008

Snarast!

I dag har jag provpackat för första gången. Det gick över all förväntan; bara 16.7 kg (maxvikt är 20)! Visserligen ska det i lite till, men det borde inte bli några problem (och i värsta fall finns ju handbagaget att ta till).

Äntligen känner jag mig förväntansfull och exalterad i stället för att växla mellan apatisk och orolig. Den efterlängtade längtan har infunnit sig. Plötsligt kan jag knappt stå ut med att vänta bara några dagar till; jag vill åka NU!


Här kommer jag befinna mig om bara några dagar!

Som sagt blir det Lund på onsdag kväll, avresa från Kastrup torsdag morgon och ankomst till Tokyo fredag morgon! Eftersom vi anländer mitt i rusningstimmen (varför vi nu envisas med att kalla det "rusningstimme" när det faktiskt rör sig om flera timmar) ska vi vänta ett tag på flygplatsen (Narita) innan vi beger oss till vandrarhemmet i Asakusa med all vår packning. Om någon undrar varför jag säger "vi" så är det för att min käre pojkvän också ska på utbyte, till samma skola som jag: International Christian University (och nej, det är ingen fanatisk kristen kult, jag lovar!).

Sist men inte minst har jag en fråga till dem som är mer erfarna flygare än jag: brukar det inte vara så att man får ha med sig en större väska OCH en mindre handväska på flyget, det vill säga som handbagage? Vore tacksam för svar!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu är jag ju ingen van flygare (har ju inte flugit alls, haha) men jag läste lite om packning o sånt när jag kollade efter Oz-flyg i våras, och jo, en väska (med ganska snåla mått på som tycks va olika i olika länder) plus en handväska.

Maya sa...

Tack pix!