lördag 21 februari 2009

I väntan på våren

Sitter och skjuter upp pluggandet inför terminens slutprov, lyssnar på Lars Winnerbäck och väntar på kvällen. "Intensive Japanese II" är en rent löjlig kurs; vi hade fem prov förra veckan och har två stoooora prov nästa. Och förstås, i vanlig ordning, en massa läxor och uppgifter och quizzes. Men snart är det vårlov och då blir det Korea, Kina och Thailand om allt vill sig väl. En av mina bästa vänner kanske kommer hit också så det lär bli en fantastisk månad!

Halva tiden har gått av mina tio månader här, och mycket har förändrats, inte minst jag. Jag ser inte fram emot att åka tillbaka till Sverige; jag trivs så bra här och skulle vilja stanna här mycket, mycket längre.

Plommonträden blommar framför skolan, men det är fortfarande ganska kallt. Längtar efter att kunna gå ut med bara armar och ben igen...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har ni redan fått vår :D!? Förståeligt att du inte längtar hem - här är det snö, kallt och dimmigt..äkta Växjö-väder..

/ Betty

Anica sa...

Oj, hittade just din blogg. Den är ju helfestlig! Skulle gärna vilja fråga dig lite saker om allt detta. Finns det en möjlighet?